Music, communication and decoloniality
amefrican research perspectives
DOI:
https://doi.org/10.55738/alaic.v22i42.980Keywords:
Music and communication, Amefricanity, Decoloniality, PerfomAbstract
The text discusses decolonial approaches to the communication of music employing the concept of amefricanidade. The introduction refers to criticism of modernity carried out in the global North. In item 1, there is an archeology of decolonial studies and the political-cultural category “amefricanidade” is debated. Next, methodologies of crossroads and approaches about performances are discussed. Section 3 problematizes communication studies of music and defends cartography as a heuristic method. It is concluded by listing some actions to decolonize communication and musical investigations.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).